małżeństwo
images/b_oddanie.jpg

Uwaga wstępna - przynależność do parafii.

Zgodnie z prawem kanonicznym o przynależności do danej parafii stanowi fakt zamieszkania w niej (stałego bądź tymczasowego). Nie zameldowanie, ale faktyczne zamieszkanie. Generalnie, kto mieszka na terenie naszej parafii powyżej trzech miesięcy staje się automatycznie parafianinem tej parafii.

 

Jak "załatwić" ślub kościelny?

krok 1

Z odpowiednim wyprzedzeniem zarezerwujcie u nas przy furcie termin ślubu.
Możecie mieć już wszystko przygotowane - salę, zespół itp. - ale nie będzie już wolnego ślubu w kościele i co wtedy...?

krok 2

Weźcie udział w naukach przedślubnych - trzeba się wcześniej zapisać na konkretny termin.
Umówcie się na termin wizyty w poradni życia małżeńskiego.

krok 3

Zbierzcie potrzebne dokumenty:
- akt chrztu świeżej daty - niepotrzebny jeśli chrzest był u nas
- dowód tożsamości
- świadectwo ukończenia katechezy - jeśli nie masz osobnego, to świadectwo ukończenia szkoły
- zaświadczenie ukończenia nauk przedślubnych
- dokumenty z USC - jeśli małżeństwo będzie konkordatowe
- zgoda na ślub poza parafią - jeśli ślub ma być u nas a narzeczeni nie mieszkają w naszej parafii
- świadectwo ślubu cywilnego - jeśli już takowy macie
- świadectwo zgonu współmałżonka - dotyczy wdów/wdowców
- wyrok sądu biskupiego o nieważności poprzedniego małżeństwa - jeśli takowe było

krok 4

Przyjdźcie z powyższymi dokumentami do kancelarii parafialnej (po wcześniejszym umówieniu - wystarczy zadzwonić bądź wysłać maila).

krok 5

Jeśli zapowiedzi były wygłaszane w innej parafii, to po ich zakończeniu trzeba przynieś dokument do naszej kancelarii.

dowiedz się więcej

Katechizm Kościoła Katolickiego

Kodeks Prawa Kanonicznego

Wprowadzenie teologiczno-pastoralne

Instrukcja Episkopatu Polski o przygotowaniu do małżeństwa